måndag 19 januari 2009

Size 0




Jag har inte kunnat undgå bloggbråket mellan Blondinbella och Katrin Z och Carolina Gynning. Blondinbella har på sin blogg kritiserat de kroppsideal som Katrin och Carolina uppmuntrar på sina bloggar. Katrin Z har mycket vuxet svarat genom att skriva att Blondinbella ser ut som en gris.

Det är ju omöjligt att inte hålla med Blondinbella. Både Katrin och Carolina verkar ju vara ganska tragiska figurer som lever för att späka sig.

Vad som förvånar mig är att Katrin och Carolina verkar så omogna och aningslösa. Alla har väl varit 18 och tyckt att de varit för knubbiga/fyrkantiga/päronformade/platta/långa/....(plats för ditt personliga komplex), men till slut orkar de flesta inte hålla på att älta. Förutsatt att man inte lider av en sjukdom så får man förhoppningsvis viktigare saker att bry sig om i livet.

Annika Marklund skriver i en krönika om hur Linda Skugge i sin blogg har börjat tjata om hur härligt det är att svälta sig och bli så smal att man nästa försvinner (eller hur det nu var...) Linda som alltid stått för någorlunda sunda värderingar (hon har iaf alltid stått på de unga tjejernas sida) gör mig verkligen besviken. Vad sjutton håller hon på med egentligen?

Jag är trött så det här inlägget blev nog inte så vasst och välformulerat som jag hade tänkt mig. Kanske skriver jag om det imorgon.

I vilket fall: skäms på er Katrin, Carolina och Linda. Ni verkar ju skitknäppa.

Fast hey, vad vet jag? Om man kan få fler bloggläsare genom att dela med sig av sina bantningstips så är det kanske värt att ett par fjortisar stryker med genom självsvält man inspirerat och uppmuntrat dem till.


I love food /Frida

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag absolut med dig. Det är helt sjukt att de är så viktfixerade. Jag förstår inte varför de ägnar så mycket tid och energi åt att diskutera hur de ska bli smalare (om de var överviktiga hade ju det varit en helt annan sak). Förmodligen lever de i en helt annan värld där de till stor del värderas (eller tror att de värderas) efter sin storlek. Det är fruktansvärt hur detta påverkar unga tjejer och killar. Fyn fan vad trött jag blir!

Vänligen Ann

Ayla Catpaw sa...

Haha, jag håller så jäääävla mycket med dig... skickade nyss en kommentar i Katrins blogg (där hon har mage att beklaga sig över "censur" när hon skrivit att Blondinbella skulle ha varit otrogen, något som hon, en 30+ no-lifer självklart skulle veta någonting om? What? :S)och kommenterade att det är så sjukt stört att hon är så mycket äldre än mig och ändå så jävla omogen...