fredag 16 januari 2009

Tillfälligt utbränd

Just nu sitter jag och döstirrar på TV:n samtidigt som min make lagar en dundermiddag i köket. Jag känner mig helt apatisk och fast det finns massor av kul att göra så förmår jag inte ens att resa mig upp. Jag hoppas vakna till liv snart och då ska jag svara på alla fantastiska inlägg, kommentarer och e-mail.




Mustig tomatsås med färska örter, rödvin och vitlök




Kyckling med parmesanost




Min makes tre favoritingredienser: rödvin, basilika och vitlök

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Fritte!

Jag känner samma sak: Bara döstirrar framför mig. Tänker fortsätta göra det hela kvällen. Tyvärr har jag inte en lika duktig kock till man/pojkvän som du har, och dessutom råkar nämnde sådan vara vrålhungrig. Men fixar mat gör han - pizza från Klostergårdens pizzeria that is. ;)

Många kramar från Therese

FRIDA sa...

Hej TW!

Det är rätt skönt när man inte behöver göra någonting. Jag vet inte om det är bra eller dåligt att ha en pizzeria så nära. Vi har ju ingen där vi bor vilket resulterar i att vi sällan äter pizza. Det är ju hälsosamt men tråååkigt. Jag vill ha pizza.


Kram Frida

Cattis sa...

Hej, Var glad över att denna apati inte kommer så ofta, eller det gör den? jag har varit utbränd och sjukskriven i 2 år heltid och sedan 3,5 år halvtid. jag satt och stirrade i 8 månader innan jag kunde göra något. Nu bloggar jag och skriver en bok och pluggar till lärare så det går att komma tillbaka, men det är bättre att varva ner innan man blir dålig.