fredag 6 februari 2009

Huskurer


De senaste veckorna har alla på mitt jobb varit sjuka. I hemlighet har jag varit lite stolt över min vikingkropp som stått emot all smitta. Elever har nyst och hostat på mig och kräkts framför mig, men jag har lyckats hålla mig tillräckligt frisk för att gå till jobbet.

Ja, ja. Säg den lycka som varar. Nu ligger jag hemma och är, just det, SJUK.

I en kommentar fick jag ett tips från Jenny. Vitpepparkorn ska tydligen hjälpa mot magsjuka (jag tror jag hört det förut). Det fick mig att tänka på en annan huskur som jag tipsades om.

När jag pluggade jobbade jag även på Lindex på helgerna. Ibland blev det väldigt tufft att ha skola hela vecka, sedan jobba på helgen och sedan fortsätta med skolan utan att få en ledig dag.

En gång hade jag en rejäl förkylning (huvudvärk, rinnande näsa, feber osv.). Jag var dock mycket beroende av min helginkomst och provade därför en huskur jag hört om. Jag la en delad vitlöksklyfta i ett glas vatten och lät den dra någon timme innan jag slutligen drack vattnet.

Aldrig tidigare i mitt liv har jag haft så ont i magen som jag fick av det där vattnet. I flera timmar rapade jag vitlök och jag mådde så illa att jag trodde jag skulle kräkas.

Självklart kunde jag inte gå till jobbet, vilket förmodligen var tur.

Needless to say, vitlöksvatten är inte en huskur som jag rekommenderar!

2 kommentarer:

Hexmaster sa...

Peppar för magen har gamla anor. Skrev om det här. Som huskur är det kanske inte sämre än något annat.

Anonym sa...

Krya på dig!

Kan du inte lägga ut nåt litet med Fredrika Storm?

Jag ser en stissig Kate Winslet framför mig och du sa att hon har trassligt privatliv. Jag vill läsa!


Här är länk till alla bokförlag i Sverige.

Trevlig helg.

http://www.svb.se/Branschen/161283

Kram!