torsdag 3 maj 2012

Ibland händer det...

Ibland händer det att man (och då menar jag jag) råkar googla mig själv och ibland hittar man (alltså jag) något riktigt, riktigt roligt.


Den här superfina recensionen av Charlotte Hassel har"Mitt liv som Miimz" publicerat på sin blogg. Jag blev så glad att jag nästan började gråta (men så har jag också varit ensam hela dagen med en förkyld, pollentäppt bebis som håller på att få en ny tand). 





Wow! Vilken bok! Jag var klistrad från första sidan till den allra sista, jag kunde inte lägga ifrån mig den! Den är så otroligt spännande och så pass välskriven att jag bara vill fortsätta läsa för att ta reda på vad som händer med Charlotte och alla andra inblandade.


Boken påminner om ”Överenskommelser” av Simona Ahrnstedt så om ni har läst den kommer ni gilla det här lika mycket. Båda är lite Jane Austen inspirerade eftersom båda på ett sätt handlar om en man och en kvinna som älskar varandra, men det är hinder i vägen som gör att de inte kan få varandra. Vanligtvis brukar jag inte gilla svenska författare, men just såna här Jane Austen inspirerade har jag verkligen fastnat för, och just de svenska är riktigt duktiga på att skriva fängslande. Denna boken är absolut ett måste för den romantisk lagda. Och Frida Skybäck är definitivt en författare som jag kommer hålla utkik efter bland bokhyllorna.





1 kommentar:

Mikaela sa...

Du är utmanad. http://mikaelaholm.wordpress.com/2012/05/03/utmanad/

- Each tagged person must answer the 11 questions given to them by their “tagger” and post it on their blog.

- Then, choose 11 new people to tag and link them in your post.

- Create 11 new questions for the people you tag to answer.

- Go to their page and tell them they’ve been tagged!

- Do not tag back to the person who already tagged you