fredag 17 augusti 2012

egen företagare - på riktigt

Märks det att jag har börjat jobba eller?

Puh, lärarjobb alltså. De senaste dagarna har jag bl.a. suttit i grupp och fyllt i 40 sidor med kvalitetsredovisningar, packat upp åtta kartonger med böcker och annat material som tryckts in i en midjehög bokhylla eftersom vi byter lokaler och därmed arbetsrum igen och paddlat kanot nerför en fors.

Utöver det har jag jagat material till nya boken eftersom jag denna vecka, för första gången i mitt liv, på riktigt är "egen företagare". Det är så väldigt skönt att kunna bestämma över sin egen tid och bilden nedan är tagen på dagens kontor, aka min balkong (kommer dock bli lite kallt att sitta där hela året...).

I dag har jag mest läst, framför allt i "Kärlekens villkor" som är en fantastisk avhandling (alltså inte den av Danielle Steele). Herregud vad bra den är, jag älskar forskning som är lättåtkomlig och som inspirerar.







Nu ska jag laga kålrots-pommes-frites. Ska bli väldigt spännande att se hur de kommer smaka. Trevlig helg!




Inga kommentarer: