lördag 11 augusti 2012

Jag och Björn Ranelid

Helgen den 1-2 september är det stor kulturfestival på Borgeby slott. Förutom medeltidsmarknad, uppvisning av Skånes Caroliner och Husarer och framföranden av Victoria Tolstoy, CajsaStina Åkerström och Jack Vreeswijk kommer även jag att vara där och berätta om min bok och Borgebys historia. 

Jag är dock inte den enda författare på plats. Även Björn Ranelid ska till Borgeby och tala om sitt författarskap. 

Huruvida våra vägar kommer korsas vet jag ännu inte. Kanske får vi dela loge. Kanske kommer Björn ge mig ett pepp-talk då jag står vitblek och kallsvettig innan mitt framförande (jag föreställer mig att han skulle vara synnerligen skicklig på just det). Kanske kommer han till och med står där framför scenen, göra tummen upp och sedan klappa igång publiken som på en fotbollsmatch då hemmalaget kliver in på arenan. 

Vad vet jag. Kul ska det i alla fall bli och är du i krokarna tycker jag absolut att du ska komma förbi!




Inga kommentarer: