torsdag 30 augusti 2012

Simonas kväll

Förra gången Simona hade releasefest flög jag till Stockholm för att vara med. 

Det var så otroligt spännande att träffa henne och alla andra med författardrömmar som jag hade haft kontakt med genom bloggen.

För mig blev Simona en förebild. Hon hade lyckats med det som jag och så många andra drömde om. Jag sög girigt åt mig då hon delade med sig av erfarenheter och utan hennes goda råd hade det nog dröjt väldigt mycket längre innan jag hittade mitt eget författarskap. 

Nu kommer Simonas andra bok Bevingade. Den ser så fin ut och jag är galet sugen på att läsa. Hade jag inte haft ett dagjobb och ett alldeles eget livspussel hade jag nog åkt upp till huvudstaden för att vara med på hennes releasefest, men nu gick det tyvärr inte.

I kväll tänker jag dock på Simona och hoppas att hon får en alldeles, alldeles underbar fest.




Inga kommentarer: