söndag 2 september 2012

Herregud vilken helg!

Jag har haft två fantastiska dagar på Borgeby slott. Precis som Simona kände jag mig otroligt nervös att ingen skulle komma till mitt framträdande (jag stod på trappan till Börjes torn, mitt på marknaden, och "talade fritt" utan mikrofon). Därför värmde det verkligen i hjärtat att det kom en publik båda dagarna och att många av dem faktiskt sa att de kommit dit just för att lyssna till mig. 




I dag hade jag dessutom konkurrens av Björn Ranelid som också var på Borgbeby och framträdde. Han hade aningen större publik än jag, men då erbjöd han ju sittplatser vilket förmodligen förklarar den saken. 

Jag blev så glad när jag fick chansen att prata med Björn som både var trevlig och generös och då han frågade om jag ville byta bok med honom (det är sant!) sa jag självklart ja. 




Dedikationen jag fick ser mer ut som ett konstverk än en signatur och själv skrev jag en vacker,  välformulerad och nyskapande metafor som signatur till honom (...). 



Tack till alla som kom och lyssnade och tack för alla vänliga och uppmuntrande ord!





7 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis! Vad roligt! Ditt framträdande var verkligen proffsigt, roligt och intressant. Jättebra!

Anonym sa...

Jag glömde signera, om det nu var nån som undrade...
Kram M

Ninas skrivarlya sa...

Önskar jag hade kunnat vara där! Ibland ligger Skåne lite för långt bort från Sthlm... ;)

Kram!!

Anneli Stålberg sa...

Grattis! Typiskt, jag har helt missat att du skulle vara där.

FRIDA sa...

Hej M!

Tack!

FRIDA sa...

Hej Nina!

Det tycker jag också. Ibland undrar jag om jag inte måste flytta till Stockholm för att kunna bygga upp en författarkarriär ;-).

Kram

FRIDA sa...

Hej Anneli!

Vad synd. Hoppas du kan komma nästa gång ;-).

Kram