söndag 12 oktober 2008

Flow baby!


Nu har jag skrivit färdigt för idag. De senaste timmarna har jag haft flyt, och om jag inte vore dödstrött och hade ett jobb att gå till imorgon så hade jag nog skrivit ännu mer...

Att skriva början på en bok är både segt och klurigt. Det är mycket förarbete som ska till, karaktärerna ska presenteras och man ska bädda för alla intriger. Jag märkte verkligen när jag idag blev "färdig" med början och kom in i själva boken. Plötsligt blev det jättemycket lättare att skriva och så hoppas jag att det kommer vara från och med nu!

Jag har inte riktigt nått mitt mål för den här helgen, men jag är ändå nöjd eftersom jag kommit över den där vägbulan.

IDAG:
Ord: 13 753
Sidor: 50


Förutom att skriva har jag även haft storkok inför en stundande personalfest och tjejmiddag/inflyttningsfest. Snacka om att jag hade blivit en utmärkt hemmafru. Pie anyone?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Bra jobbat!
Jag tror nog att det är bra att skriva på och sen bearbeta i efterhand och så har jag en känsla av att du har mycket gratis nu när du vet att allt är möjligt. Hoppas att du får en skön vecka! Duktig flicka!
Kram M

FRIDA sa...

Hej M!

Tack, ja det känns som att det börjar lossna nu. Så fort mordintrigen kommer igång så flyter det på mycket bättre!

Kram

Anonym sa...

man åker iväg en helg, och så händer allt det här!!! ;)
vad roligt frida! grattis o lycka till!