onsdag 29 oktober 2008

Lösa trådar


Så här rörigt ser det ut när jag sitter och skriver!

Nu har jag lagt in flera spår från "Stormnatt" i "Stormhav". Det är ju främst presentationen av karaktärerna som måste vara med (även) i "Stormhav" om den nu ska vara en första bok.

I övrigt har jag bara några småsaker som ska skrivas till nu - annars är första utdraget av boken färdigt! Självklart ska allting redigeras och vissa saker utvecklas, men det hoppas jag få hjälp med (eftersom jag vet precis vad som händer kan det vara svårt för mig att se vad man blir nyfiken på att veta mer om).


Jag känner mig lite orolig över att boken är relativt tunn, men det löser sig säkert på något vis ;-)!


IDAG:
Sidor: 237
Ord: 63 565

2 kommentarer:

Mina projekt sa...

Var lägger du ner mest jobb - när du skriver första utkastet av historien eller när du redigerar? Spännande att höra hur andra jobbar - för mig brukar första utkastet bara vara ett enda kaos. Idéerna kommer ju under tiden man skriver och min historia har tagit helt andra vändningar än vad som var planerat från början.

/Karina

FRIDA sa...

Hej Karina!

För mig är nog allting en ganska jämn process och jag har en relativt tydlig bild av vad som ska hända när jag skriver.

Det viktigaste är grunden till historien, att ha en början, en utveckling av krimintrigen och ett slut. När jag sedan har en färdig kärna bygger jag på den och efter det redigerar jag i massor. Som det ser ut nu har jag knappt läst vad jag har skrivit. Jag tänkte istället ögna igenom texten i ett svep. Förra gången gjorde jag tvärtom, jag läste alltid föregående kapitel innan jag skrev nästa, fast nu känner jag att jag inte har tid med det.

Dock är jag ju nybörjare på det här så jag gör förmodligen mängder av fel. T.ex. är jag orolig för att det ska saknas flyt i historien eftersom jag som sagt inte skrivit kapitlen "in order of appearance" som jag gjorde förra gången.