söndag 5 oktober 2008

Och här på jazzklubb...


Alla lärare på de kommunala skolorna i Lund ska vidareutbildas i IT- och mediakompetens. Jag har precis börjat arbeta med mina uppgifter och återupptäckt fotoredigering! Det är ju jättekul även om jag inte är särskilt vass på det ännu. Imorgon har vi studiedag och jag ska försöka sätta ihop en power point-presentation. Ho ho, ja ja, det blir intressant.

Bilden har jag beskurit alldeles själv! Jazzklubb i Ile Rousse. Jag beställde rom och cola och fick ett helt glas rom och en burk cola till. Jag vet inte riktigt hur de tänkte att man skulle kunna blanda till det på ett bra sätt eftersom det knappt gick i någon cola i glaset (tur att man är svensk och har rätt att klaga på precis allt).

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej syster!
Om du letar efter bra bloggar att läsa borde du kolla in www.emiljensen.se! Inte författare men åh så bra med ord. Han uppdaterar tyvärr inte sin blogg alltför ofta dock. Men han har bra saker att säga. Gud vad jag tjatar om emil. Dessutom borde du prova fotoprogrammet photostory3. Finns att ladda hem gratis för windows. Mycket lätt att använda för att göra foto-filmer! =) /Kram

FRIDA sa...

Hej M!

Tack för tipset!

Vi ska faktiska använda photostory i den tredje examinationsuppgiften vi har fått och nu vet jag vem jag ska ringa om det strular!

Kram F