fredag 24 oktober 2008

Utmattad


Jag är helt utmattad och orkar inte göra någonting. Det enda jag egentligen vill är att ligga i sängen och läsa samtidigt som jag dricker varm choklad.

Jag har bestämt mig för att försöka skriva färdigt själva deckarintrigen under novemberlovet och sedan bygga ut karaktärerna. Mitt största problem är nog att jag har så mycket bra som händer i "Stormnatt" som jag egentligen vill ha med eftersom de sakerna skapar en grund åt karaktärerna. Frågan är såklart om jag ska slakta "Stormnatt" till fördel för "Stormhav" och stoppa in några av gobitarna i den istället.

FÖRDELAR
* Mina karaktärer byggs upp på det sätt jag från början planerat
* Jag får en hel del "gratis" eftersom jag redan skrivit många av dessa scener och de har lästs och gillats av förlaget

NACKDELAR
* Stormnatt kommer inte längre finnas
* Många scener måste skrivas om för att passa till den nya historien
* Förlaget kanske tror att jag inte kan komma på några nya idéer


HUR TYCKER NI ATT JAG SKA GÖRA? Jag måste verkligen bestämma mig snart...

1 kommentar:

maria sa...

Hej Frida!
Det är klart jag förstår att det uppkommer stavfel.. men det var mer ett "hör av dig om du vill veta vart ifall du inte redan hittat dem och ändrat dem"-erbjudande än en pik.. om du nu inte ska slakta stormnatt. I så fall spelar det ju ingen roll. Till min sida kommer du om du klickar på mitt namn, men jag kan länka också. www.livetenligtmaria.blogspot.com har jag till min sida! Piece of cake! Nu är det nog bara 5 kilo kvar innan konserten. ;P Fast jag kan sträcka mig till 4 kilo om jag kämpar riktigt hårt. (mittemellan, alltså vid 4,5 kg, har jag gått ner 25 kg sen midsommar!! det du!)Nu blir det att träna lite gitarrspel! Kramar