måndag 10 november 2008

Bloggar

För alla oss blivande författare finns det väl knappast något som är mer spännande än att läsa om riktiga författare.

Efter att både Camilla Läckberg och Denise Rudberg tagit pauser i sina bloggar har jag desperat letat efter en ersättare.

Malin Giolito Persson skriver i sin blogg om livet efter att ha blivit utgiven. Hennes vassa reflektioner om olika ämnen är både roliga och intressanta. Bl.a. delar hon med sig om vilken otrolig makt recensenterna har och vilken smärta de kan orsaka. Dessutom har hon skrivit en fantastiskt fin kommentar om min blogg som lyste upp min trötta novembermåndag!

Just nu är mitt huvud blytungt och trots en lång nattsömn känner jag mig trött och hängig. Jag tror att det är dags för mig att lämna arbetsplatsen, köpa med mig en flaska glögg på vägen hem och sedan tillbringa resten av dagen med att rätta bokrecensioner nerkrupen i min soffa! Hoppas ni får möjlighet att göra samma sak (förutom bokrecensionsdelen, det blir snabbt tröttsamt).

1 kommentar:

Pernilla sa...

Visst var det fint. :) Jag tycker att hon hade prickat in så många bra bloggare i det inlägget.. ;)

Tänker på dig och ditt slit vännen! Kram!