fredag 21 november 2008

Internet!


Alla goda ting är tre (?). Idag har vi fått tillbaka Internet! Tjohooo! Ni skulle höra vilka glädjetjut vi gett ifrån oss (stackars grannar...). (Undra vad det tredje goda tinget är förresten. Vi får väl se...).

Jag har fått hjälp av skrivarmamma med ett mantra som kan lugna ner mig under den kommande veckan som förmodligen kommer bli lååång. Vad tycker ni, visst är det bra?

"Jag har skrivit en bok. Jag är inte rädd. Jag har skrivit en bok. Jag är inte rädd."


Eftersom jag inte visste att vi skulle få Internet hyrde jag 5 filmer på vägen hem. Det blev följande:
* Little Children
* Capote
* Tillsammans är man mindre ensam
* Solstorm
* Lady Chatterleys älskare

Funderar just på vilken jag ska börja med.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag kan bara sga att "Capote" är fantastiskt bra! Missa inte den vad du gör! Fint mantra från Skrivarmamma!
Ha det så gott!
Kram M

Anonym sa...

grattis!!
jag gillar också Capote. de andra vet jag inget om, men jag har läst boken Tillsammans är man mindre ensam. Håller tummarna för din skull att filmen är bättre! :) Fast jag tror nog man kan lita på Audrey Tatou (?) att lyfta en film.

FRIDA sa...

Hej!

Jag ser fram emot Capote även om jag just upptäckt att det inte är "den Capote", med Philip Seymour Hoffman, utan en annan version. Visserligen är det massor av kända skådespelare med i den här versionen men jag känner mig ändå lite lurad...

Jag började också läsa "Tillsammans är man mindre ensam" men tyckte att den var tråkig. Det är så konstigt när man hör massor av gott om en bok och sedan inte kan "komma in i den". Jag har dock inte försökt särskilt mycket.

Kram F