måndag 3 november 2008

Tjohoo!


Efter en lång vecka av mycket slit är nu grunden till boken färdigskriven!

Det känns otroligt skönt att 99% av alla bitar är på plats, jag kan nästan inte tro att det är sant!

Jag har fortfarande en eller två scener som jag skulle vilja lägga till och dessutom behöver jag putsa en hel del på språket.

I övrigt är det totalt valvakekaos hemma hos oss. Min man är näst intill besatt av valet i USA och eftersom Internet slutade fungera under helgen har han haft helt otrolig abstinens och sprungit runt som ett äggsjuk höna. Han ska naturligtvis sitta uppe hela natten mellan tisdag och onsdag och idag frågade han mig om han får lov att väcka mig när det är klart vem som vunnit. "Absolut inte" svarade jag. Inte en chans att jag missar några timmars sömn för något jag ändå kommer få reda på så fort jag slår på TV:n på morgonen!

5 kommentarer:

www.malinrocaahlgren.com sa...

vad duktig du är

Mina projekt sa...

Vad fort det har gått! jag följer fortsättningen med spänning. Bara så att du vet det lever du min dröm just nu!

/Karina

FRIDA sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
FRIDA sa...

Hej Malin och Karina! Tack för era snälla kommentarer!

Jag vet att jag lever i en dröm, dock är den farligt skör och vilken sekund som helst kan den gå i kras ;-(! Men jag tänker iaf fortsätta njuta så länge det går. Just nu existerar inte ett "nej" från förlaget i min värld. Jag försöker låtsas att de helt enkelt "beställt" en bok av mig! Full fart framåt liksom.

Kram Frida

Anonym sa...

Jag är så otroligt nyfiken på din bok. Kan du inte lägga ut en liten väl vald del? Som en teaser liksom! :-)