måndag 15 december 2008

Lemonade


Jaha. Då var det dags att göra saft av citronerna. Här kommer min "att göra-lista":

1. Undersök möjligheten att hitta en agent som kan hjälpa mig att hitta rätt förlag
2. Kontakta lokala förlag som vill ge ut böcker med anknytning till Lund
3. Skicka brev + det utlåtande jag har fått till andra större förlag för att höra om det finns något intresse av "nya deckarförfattare"
4. Hör med Lunds kulturnämnd om det finns något intresse av att sponsra lokala författare eftersom Lund har ansökt om att bli Europas kulturhuvudstad 2014
5. Påbörja nästa bok som kommer bli en "vanlig" roman


Några tankar, idéer eller förslag?

3 kommentarer:

Pernilla sa...

Tycker att det är bra att du ger dig i kast med en konstruktiv plan. I like! Vi hejar på dig! Undrar om vi ska bombardera ngt förlag med förfrågningar om deckare som utspelar sig i Lund... Eller hitta på ngt liknande utspel...

KRAAAAAAAAAAAAAAAAAM FRIDA! Kan inte fatta hur det kunde bli såhär! Det är helt jävla galet sjukt! Jag tycker att din förra lista med punkter om vad som hände är helt rätt. Hur menade hon förläggaren, egentligen????

FRIDA sa...

Hej Pernilla!

Det hela känns verkligen sinnessjukt. Jag vet att man ska ha en jävla tur för att bli utgiven men det här känns så fruktansvärt surt.

Förläggaren sa att hon vill ge ut boken men att hon inte kunde komma överrens med sina kollegor. Agnes bok ville de ju först inte ge ut förrän våren 2010 så jag antar att de har väldigt många utgivningar på gång och det spelar säkert in.

Usch vad jag tycker synd om mig själv. Men, det kanske stämmer som de säger i sagorna. Det finns en mening med allt.


Kram Frida

Pernilla sa...

Jag HOPPAS att det finns en mening med allt. Kanske betyder detta att du hittar ett förlag som vill ge ut dig och det snabbt... :) Och med skitmycket pröjs!