söndag 4 januari 2009

Let's Dance


Jag såg deltagarna i Let's Dance på TV4 imorse och jag kände med ens att jag gärna också hade varit med. Att få betalt för att komma i form och lära sig dansa hade ju inte varit helt fel. Jag är i stort behov av att komma i form. jag har inte tränat på år och dag. Egentligen borde hela svenska folket erbjudas att vara med i Let's Dance. Tänk vad hälsosamma vi hade kunnat bli!

Camilla Läckberg skriver på sin blogg att: "i januari kommer den där jobbnyheten jag pratat om som känns heeelt fantastiskt rolig och spännande!!". Jag blir alldeles galen av nyfikenhet. Jag vill veta, nu! Men istället för att gå och fundera över vad Läckberg har hittat på tänker jag själv kontra med en rafflande nyhet: Jag är just nu i kontakt med två förlag. Det behöver självklart inte betyda någonting. För att "Stormhav" ska bli utgiven måste jag hitta en förläggare som blir lika eld och lågor över mitt manus som hon på Forum blev. Någon som brinner för manuset och som känner att det kan hålla hela vägen.

När jag skickade in "Stormnatt" tänkte jag att så länge jag skriver bra så finns det en chans att boken blir utgiven. Nu har jag förstått att det inte räcker. Det handlar om så mycket mer, att hitta rätt person, att ha tur med hur manuset passar in med annat som förlaget ger ut och att ligga rätt i tiden.

På den här sidan av bloggen kittlar det nästan alltid i magen.

4 kommentarer:

Mina projekt sa...

I kontakt med två förlag? Hur menar du, har de läst och är intresserade??? Jag är så nyfiken att jag spricker. Berätta meeeer!

kram
Karina

Anonym sa...

Berätta mer, vad glad jag blir!

FRIDA sa...

Hej tjejer!

Jag kan inte säga mer just nu men så fort det händer något lovar jag att det hamnar på bloggen med en gång!


Kram Frida

Annas infall sa...

Åå så bra! Jag blir givetvis nyfiken.....Bra att du fortsatt med att lämna in manuset till fler förlag. Hur många sidor har du skrivit? (A4 med 1,5 radavstånd)
Hälsningar: Anna