torsdag 12 mars 2009

Jägermeistershots


Jag har precis blivit skrattad i örat av ett försäkringsbolag. Varför? Jo det ska jag berätta.

Samtalet började bra med att jag presenterade vad som hade hänt.
- Min mobiltelefon har blivit stulen.
- Ojdå. När hände detta?
- I lördags kväll?
- Jaha, du var på fest alltså (och blev berusad och var oförsiktig och tappade telefonen)?
- Nej, jag var på tjänsteresa (och var inte det minsta berusad, så det så).
- Jaha, okej då (det var ju en naturlig slutsats för mig att dra eftersom du är relativt ung och det var på en lördag).
- (Men se, där hade du helt fel).
- Vad var det för slags tjänsteresa (kanske var du lite berusad ändå)?
- Jag är nunna och reste i Guds namn (eller lärare, sak samma).
- Jaha. Då förstår jag (du är med andra ord pålitlig och har inte bytt mobilen mot tre Jägermeistershots).


Vi gick igenom händelseförlopp, polisanmälan och beskrivning av mobilen. Inte förrän vi kom till mobilens ålder stötte vi på ett problem. Jag berättade att min mobil är knappt tre år gammal och försäkringsbolaget satte nästa i halsen.
- Tre år gammal? Jaha, ha ha, hmm. Ojdå (vilken idiot har en tre år gammal mobiltelefon?!!!).
- Ja, fast den var i jättefint skick och fungerade perfekt (eftersom jag varit så jä**a försiktig med den).
- Det spelar tyvärr ingen roll. Din mobil är alldeles för gammal för att ersättas (du får väl hänga med lite i tiden och köpa en ny, de kostar inte mer än 5000-6000 kr, är du fattig eller?).
- ???

Jaha. Det var det. Nu är alla fall telefonen spärrad så den som stulit min älskade mobil kan inte längre använda den. Ha ha ha. Dessutom fanns det permanent bläck i luren som förhoppningsvis runnit ut över hela tjuvens ansikte, så ser ni någon med ett blått öra kan ni väl hålla fast honom/henne och ringa polisen!

Tack på förhand!

Inga kommentarer: