torsdag 2 april 2009

Solsken!!!


Solen strålar. Jag ska gå och köpa en flaska vin och hämtmat och förbereda en riktigt fin middag åt min stackars make som för tillfället är jobbdeppig.

För mig känns dock livet underbart. Om en dag börjar min påsksemester och snacka om att jag har förtjänat den!

I går blev jag kontaktad av ett förlag och tro det eller ej, men det var inget aprilskämt (hoppas jag)!

De är intresserade, men behöver betänketid. Jag hoppas naturligtvis stenhårt, men oavsett vad som händer så har jag fått ett jättefint utlåtande om Stormhav och konkret feedback på hur manuset kan förbättras.

De verkar dock ha förstått att detta var ett snabbskrivet manus som är tänkt att utvecklas.

Jag önskar att jag även kunde få dem att förstå att det är helt rätt att satsa på mig. Jag vill det här så otroligt mycket. Dessutom är jag duktig, ambitiös, har mängder av idéer och jag kommer inte ge mig förrän jag har en författarkarriär.

7 kommentarer:

Tessy sa...

Yay! Go Fritte!

Åsa Hellberg sa...

Jamen hur bra var inte det?
Vad kul, jag håller såklart alla tummer!

Kram Åsa

FRIDA sa...

Hej!

Tack TW. Förlåt att jag inte svarat på ditt mail ännu. Det kommer snart.

Åsa. Ja, snälla gör det! Är det någon som förtjänar lite tur vid det här laget så är det väl jag.

Kram Frida

Pernilla sa...

YES YES YES! Nu är det dags för cliffhangers i den här bloggen igen. Underbart!!!

Anonym sa...

JAAAA!!!
Gud va härligt. Grattis!
Och nu är det ju vår på gång, och allt. Kan ju inte bli bättre.
Kram Johanna

FRIDA sa...

Hej Pernilla. Frågan är hur många cliffhangers man klarar av...

Hej Johanna. Eller hur? Hoppas våren blir riktigt lång och varm

Kram Frida

Dakota sa...

Vad kul! Grattis!! :)