onsdag 1 april 2009

Vad är det för fel på mitt muffin?


I dag har vi öppet hus på min skola och jag har smitit iväg för att få några lugna minuter. Jag har precis sett en snabbversion av Romeo och Julia och ska nu titta på sketcher på spanska.

Tidigare i dag köpte jag ett muffins på Seveneleven. Bakverket hetten "chokladmuffins" och var brunt och detta fick mig att tro att det rörde sig om ett, just det, chokladmuffins.

Men tji fick jag. Muffinset smakade blåbär! Först trodde jag att min hjärna hade lagt av, vilket inte skulle förvåna mig efter den vecka jag har haft. Efter ytterligare ett par tuggor kom jag dock fram till att det måste ha blivit något fel vid tillverkningen av muffinset.

Jag kände genast att denna nyhet måste rapporteras till mina bloggläsare! Håll ögon och öron öppna, i morgon funderar jag på att köpa en kanelsnäcka!

4 kommentarer:

Lina sa...

Liknar den "chock" jag fick när jag i julas var på ett lokalt hembageri(!) och köpte lussekatter, gula och fina och fulla av äkta saffran, trodde jag.
De smakade inte saffran alls (färgade med gurkmeja antagligen) men däremot kardemumma!!!!??? Ööhhh....WHAT?!
Kram, Lina

FRIDA sa...

Hej Lina!

Snacka om falsk marknadsföring. Man verkar ju inte kunna lita på någonting nu för tiden.

Kram Frida

Jenny sa...

Men.... oavsett smak måste jag fråga: heter det inte EN muffin((s)?

FRIDA sa...

Hej Jenny!

Jag vet faktiskt inte. En muffin och ett muffin låter ungefär lika konstigt. Det är ju ett engelskt ord och de brukar ju ställa till det när det gäller artiklar.

Jag skulle gissa på att båda alternativen är godtagbara.

Kram Frida