tisdag 5 maj 2009

Skärp mig!


Jag vill skriva, men det är så mycket annat som tar upp min tid. Jag måste jobba, diska, laga mat, städa, tvätta, betala räkningar mm, dessutom umgås jag gärna med vänner och familj då och då ;D.

Jag vet att jag har ältat detta förut, men det är också svårt att skriva när man väntar på svar. Jag borde ha lärt mig att strunta i förlagen, men det är lättare sagt än gjort.

Ska jag börja på en ny bok, vänta på svar från förlagen eller omarbeta "Stormhav"?



Nu får jag snart skärpa mig och komma igång med något!

5 kommentarer:

Maria sa...

Jag tycker att du ska utgå från att Stormhav kommer att antas och börja på fortsättningen - OM men bara om, du har lust att skriva. Det kan väl inte vara fel att vila lite ibland och "bara" jobba, diska, laga mat, städa, tvätta, betala räkningar och umgås med vänner och familj ett tag? Jag tycker i alla fall inte att du ska jobba om det manus som redan finns hos förlagen. Det kan ju hända att du tar bort saker de tycker ska vara kvar osv.

Men vad vet jag, jag är ju inte en av dina mer erfarna läsare.. ;-)

Kram Maria som inte vågade skriva någon kommentar på föregående inlägg.

Ninas skrivarlya sa...

Läser lite då och då i din blogg för att se hur det går för dig.

Är så himla nyfiken på din bok, och hoppas därför att den ges ut snart så jag får läsa den. :-)

Det är så svårt att hitta inspirationen ibland,och då är det skönt att bara strunta i allt vad skrivande heter för att komma tillbaka med fräscha idéer efter ett tag. Då brukar det spruta ut ord, och det är roligt att skriva igen.

Mvh
/Nina

Anonym sa...

Hej!
Om jag vore du skulle jag vänta med att skriva om manuset som du har skickat in. För även om du inte skulle bli antagen av de förlag som har haft kontakt med dig kanske du kan fråga om de kan ge dig ett lektörsutlåtande så att du har det som hjälp när du jobbar vidare.
Så mitt råd är att du skriver på nästa historia!

kram
Karina

Simona sa...

Skriv Frida, skriv nåt annat.

Om du orkar. Om/när förlaget kontaktar dig kommer de vilja se mer av vad du skrivit.

Kram
Simona

FRIDA sa...

Hej Maria!

Tack för tipset. Jag borde göra det, det känns som slöseri om jag bara glömmer bort "Stormhav" och går vidare. Vad skönt att höra någon som säger att jag ska vänta med att pilla med manuset tills jag vet hur det blir. Jag tänker precis så. Om det blir utgivet måste jag ju ändå ändra på saker och då kan jag ju göra alla ändringar på en och samma gång.

Visst måste man ibland ta sig tid till andra saker. Ibland är det tom skönt att bra diska, laga mat och vattna blommor. Jag kan dock få panik och känna att nu slänger jag bort ytterligare en vecka av mitt liv utan att jag gör något produktivt.

När jag skrev "erfarna läsare" så menade jag de som är klokare och har fler svar än vad jag har, snarare än de som är äldre än mig ;D!


Nina! Vad roligt. Välkommen till min blogg!

Vad kul att du är nyfiken på min bok. Tack för din kommentar, den var verkligen en vitamininjektion.

Tack Karina!

Det är precis så jag tänker och det känns skönt att få lite uppbackning.


Hej Simona!

Egentligen borde man inte tänka så jäkla mycket utan bara skriva vad man känner för. Meningen är ju att det ska vara roligt och lustfyllt.


Kram på er!

/Frida