söndag 16 augusti 2009

Det spelar ingen roll...





...om vi talar om mörk choklad, oliver, en brasiliansk vaxning, ett dopp i Medelhavet eller ätbara trosor, det kommer alltid finnas de som tycker om vissa saker och de som inte gör det.

Samma sak gäller naturligtvis litteratur. Finns det egentligen något mer subjektivt?

Jag skulle tro att de flesta som skriver drömmer om att skapa en sådan där alldeles oemotståndlig berättelse som alla blir förälskade i. Tänk att skriva en bok som får både läsare och kritiker att kapitulera. En bok som är så charmig och underbar att ingen förmår sig att säga något negativt om den...

Det har inte Lars Kepler gjort. Omdömena om "årets bästa bok" varierar kraftigt och jag har för länge sedan bestämt mig för att inte läsa Hypnotisören.

Kanske kommer jag att ge mig med tiden. Jag brukar vara sen med trender (jag började använda leggings för bara några månader sedan och jag har ännu inte köpt några haremsbyxor ;).

Inga kommentarer: