tisdag 18 augusti 2009

Jag som författare


Det här vill jag ha med i allt jag skriver:


* ett tydligt ställningstagande för demokratiska värderingar

* starka kvinnor

* jämställdhet

* underbara och snälla män (för det finns sådana)

* bitchiga personer som sätts på plats (både män och kvinnor)

* humor

* verkliga kvinnor som ibland vill ha sex, som kissar och som bleker håret på överläppen (fast kanske inte just i den ordningen)

* vad som helst som leder till ökad förståelse och tolerans i samhället




PS. Är inte bilden underbar? Ska nog använda den som diskussionsunderlag! DS.

4 kommentarer:

Åsa Hellberg sa...

Angående bilden så symboliserar den mycket av det jag jobbar med:)

Kram Åsa

FRIDA sa...

Hej Åsa!

Vad roligt. En bild säger så otroligt mycket. Lever du som du lär eller är det svårt i ditt yrke?


Kram Frida

Anonym sa...

Det var en målsättning värd att se upp till.
Nu vill jag inte att du ska bli utgiven bara för att du verkar trevlig, talangfull och rolig ... Kvinna, du har gett dig in på ett mycket viktigt mission. Jisses, vad jag är stolt och glad för dig och att ha hittat dig!
Ut med Fridas böcker till världen nu!!!

/Petunia

FRIDA sa...

Hej Petunia!

Vad gullig du är. Tack! Jag hoppas att det finns någon förläggare där ute som ser vad du ser ;D. Jag kommer läsa om din fina kommentar i mörka stunder.

Kram Frida