onsdag 9 september 2009

Är det bara jag?


Ni som följt min blogg ett tag vet att jag inte bara är lärare i skolan utan även på bussen.

Idag satt jag bredvid en tonårig tjej som förmodligen var på väg till skolan. Vi satt på ett 4-säte med två bakvända stolar mittemot oss och nästan genast satte tjejen upp sina smutsiga gympaskor på sätet framför sig.

Vet ni vad jag gjorde? Jo, jag lyfte upp min ena fot och drog undersidan av min smutsiga sko mot hennes vita jeans. Sedan sa jag "du har väl inget emot lite smuts?"

Nej, jag skojade bara. Så gjorde jag naturligtvis inte. Mn jag hade lust att göra det.

Förbaskade unge, fattar hon inte att sittdynorna blir smutsiga och förstörda och att nästan person som sitter där från skiten hon trampat i på sina kläder?

3 kommentarer:

Simona sa...

Åh - vad coolt om du gjort det! Moget att inte göra det, förstås, men ändå, ååååh.

Therese sa...

Haha, jag hatar också när dom gör så! Hatar, hatar. Men din fyndiga variant har jag inte ens tänkt, däremot har jag sagt till några gånger. Men det var länge sen, nu vet man aldrig vad en tillsägelse kan leda till. KRAM!

FRIDA sa...

Hej Simona!

Visst hade det varit coolt, men jag vågar inte riktigt. Egentligen skulle jag ju bara göra samma sak mot henne som hon gör mot andra. Jag är också sugen på att ha med mig en sax i väskan och klippa av sladden när någon lyssnar på musik galet högt så att alla andra i bussen också tvingas lyssna.

Hej Therese! Vad modig du är som säger till. Jag vågar inte riktigt, de ska jag först bli ordentligt arg. Men snart så. Jag är dock förvånad över hur sällan någon säger till när folk beter sig illa. Jag tror aldrig att jag har hört någon annan säga till någon som förstör för andra i Sverige. Vi behöver kanske mer civilikurage!

Kram Frida