torsdag 28 januari 2010

Amelia


Nu har jag läst om deckartävlingen i Amelia och sett att det är en kvinnlig politiker som har vunnit.

Jag känner mig mycket nöjd med att ha kommit i topp 4 av över 500 bidrag (dvs en delad 2:a-plats ;D) och motiveringen jag fick till varför jag inte vann var att mina miljöer inte kändes lika spännande och nya inom deckargenren som vinnarens bidrag, som utspelar sig i politikens värld.

Det hade varit jättekul om vi som slogs om "pallplatserna" blev omnämnda vid någon tillfälle ;D.

7 kommentarer:

Johanna Wistrand sa...

Grattis till fjårdeplatsen! Ett kvitto på att du kan skriva!

FRIDA sa...

Hej Johanna!

Tack, jag det känns faktiskt så. Att en gång få bra omdöme från ett förlagen kan ju handla om tur, men nu börjar jag bli mer och mer säker på att jag faktiskt har något att bidra med. Och jag ser det inte som en fjärdeplats utan som en delad andraplats ;D!

Kram Frida

Sara sa...

Hej Frida! Hittade faktiskt hit i samband med Amelia-tävlingen, och har nu följt din blogg, ett tag, det är mycket inspirerande och spännande att följa sitt skrivande. Grattis till finalplats! Jag var också en av dem var med i slutstriden, och är mycket stolt och glad. /Sara

Sara sa...

DITT skrivande ska det naturligtvis vara.. :)

Åsa Hellberg sa...

Fy fasiken vad bra gjort.
Hurra och grattis (även till Sara som kommenterade).

Kram Åsa

FRIDA sa...

Hej Sara!

Vad roligt! Visst känns det härligt? Jag är ärligt talat nästan lika glad som om jag hade vunnit. Fortsätt att följa min blogg och berätta gärna hur det går för dig och dina författardrömmar!

Kram Frida

PS. Tack Åsa! DS.

Sara sa...

Ja, det känns otroligt bra. Jag har fallit ur skrivandet ett tag p.g.a. att jag fått barn och så och varit helt uppe i bebislivet, så det här var liksom mitt första steg tillbaka, så det är ju en otrolig bekräftelse, och en energikälla att hämta kraft från så att man orkar sitta på kvällar och nätter och skriva och hoppas. Jag håller tummarna för dig och ska definitivt fortsätta titta in och se hur det går!

Kram!