fredag 12 februari 2010

En mästerkock

Är det bara jag som har en man som är övertygad om att han är en mästerkock?

Missförstå mig rätt nu, det är jätteskönt att ha en partner som gillar att laga mat, men när Antonio står i köket kan vad som helst hända.

Problemet är nog att min make inte vill följa traditionella recept, han måste ändra på dem för att göra dem till "sina" och på så sätt bevisa sin mästerkocktalang.

Den blå soppan är en klassiker som talar för sig själv och jag undrar vad som kommer komma härnäst. Jag har fått kyckling med chokladsås, fast det är en mexikansk specialitet (på riktigt).

Kanske blir det tomatsoppa med broccoli, ugnsgratinerade morötter med jordnötssmör eller fiskrullar med kyckling i. I vilket fall så lovar jag att ni ska få alla recepten så fort de har uppfunnits!


1 kommentar:

Nina sa...

Haha... Hade ett ex som gillade att experimentera i köket och där kunde verkligen allt hända. En gång gjorde han lövbiffrullader med skagenröra i... Annorlunda kan man säga... ;)