onsdag 24 februari 2010

Startkablar




Igår när jag skulle hämta min bror på tågstationen ställde jag mig för att vänta med bilen på en parkering. När jag skulle starta bilen igen gick den inte igång. Usch och fy vad rädd jag blev. Det var iskallt ute och dessutom den värsta tiden på dygnet (17.00) eftersom alla har bråttom att ta sig hem (okej då, det hade kanske varit ännu värre om det var mitt i natten).

Jag frågade några andra bilister om någon kunde hjälpa mig, men ingen hade startkablar. När min bror kom föreslog han att vi skulle försöka starta motorn igen och då gick den som tur var igång. Vi körde runt som galningar för att ladda batteriet och sedan direkt till en mack och köpte startkablar.


Vet du vad du ska göra om din bil stannar mitt i värsta vinterkylan? Jag ska nog införskaffa ett överlevnadskit och lägga i bakluckan (filtar, ficklampa, kex, vatten och en flaska whiskey)...

Inga kommentarer: