tisdag 14 september 2010

Hummer och champagne - självklart, det är ju tisdag!




Är nyss hemkommen från jobbet. Det första jag gjorde var att byta om till en vardagschic cocktailklänning och bättra på sminket. I köket väntade snittar som min man förberett och strax ska vi äta hummer. Jag smuttar på champagnen och granskar det nya nagellack som min nageltjej föreslog och ja- färgen blev faktiskt bra, trots att jag först kände mig tveksam.

Jag är så himla glad att jag inte är en sådan där lärare som kommer hem helt utsliten varje kväll, med håret på ända och raspig röst och som tacksamt slafsar i sig gårdagens kålsoppa. Vad lever de för slags liv egentligen?

5 kommentarer:

Malin W sa...

Kan bara tolka ditt inlägg på två sätt:

1. Du försöker komma i rätt stämning för att skriva romance. Glamour. Flärd. Champagne. osv...

2. Du är MYCKET ironisk.

:)

FRIDA sa...

Hej Malin W!

Jag är alldeles för trött för att skriva, så dessvärre är jag ironisk. Men det är viktigt att träna på att skriva ironiskt om man ska skriva Romance, eller hur?

Kram Frida

Pernilla sa...

Precis, vad är det för slöhögslärare som gör så? Känner ingen, finns ingen här i min direkta närhet.

Pernilla sa...

Precis, vad är det för slöhögslärare som gör så? Känner ingen, finns ingen här i min direkta närhet.

Malin W sa...

Men ännu viktigare är det att träna på glamouren...
Skulle tro att en romanceförfattare bör träna på att äta tryffel, kaviar (äkta sådan), ostron osv.

Kan även vara nyttigt att skaffa sig en egen butler (för att känna på hur det är bossa runt och bli uppassad), Afghanhundar och ett äkta fullblod i stallet (som man bygger till).
Allt för att kunna skriva så autentiskt som möjligt...
:)