söndag 19 september 2010

I dream

I natt drömde jag att skrivarmamma skulle ha releasefest för sin debutbok! Dessvärre var hon mycket hemlighetsfull och vägrade avslöja bokens titel och vilket förlag som skulle ge ut den.

Som vanligt var jag stressad, det var helg och jag skulle: a) hinna rösta, b) hinna med flyget 13.00 till Stockholm, c) förbereda mig för den volleybolluttagning som jag valts ut att delta i av ingen mindre än supermodellen Heidi Klum (fyi: uttagningen hade inget med utseende att göra och jag har spelat volleyboll i typ 12 år).

Till slut kom jag fram till att jag skulle göra alla besvika eftersom jag helt enkelt inte hann med det jag skulle. Jag skämdes enormt för att jag inte hann rösta och struntade i att packa ner mina träningskläder, men tog mig ändå till flygplatsen. Tyvärr missade jag flyget, men som tur var var skrivarmamma ändå ute och körde i sin minivan fylld med välartade flickor (runt nio stycken, vi plockade upp några på vägen som hade varit på olika aktiviteter) och hämtade mig därför vid min flygplats (mycket generöst!).

Efter att vi kom hem till skrivarmammas hus vaknade jag dessvärre, men jag är övertygad om att en hejdundrandes releasefest hade följt om jag fått sova lite till...


P, bara så du vet, jag brukar drömma sanndrömmar (det märks väl rätt tydligt om du bara tänker bort det där med Heidi...).

1 kommentar:

Pernilla sa...

EN UNDERBAR DRÖM! Och bara jag har fixat en minivan tills dess så slår den in! :) Och vadå, go Heidi!