söndag 12 september 2010

inlägg 800!




Inlägg 800 och jag skriver!

Har nu påbörjat mitt tredje manus den här månaden (???)

Kanske kan jag lägga ut snuttar från mina olika manus (och de är verkligen olika) och få lite feedback från er. Så här ser det ut just nu:

* En nutidsroman som handlar om ungdomar som flyttar till London (inspiration: Hey Dolly)
* En familjeroman om en sydamerikansk pojkes invecklade uppväxt (inspiration: the God of Small Things möter Isabelle Allende)
* En historisk kärleksroman i svensk 1700-talsmiljö (inspiration: Farliga Förbindelser möter Jane Austen)

Jag känner att jag måste släppa min socialrealism, förlagen verkar inte vara särskilda tända på det.


Vad tror ni, finns det något som låter intressant?

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Frida!

Alla tre låter spännande! Jag vet inte vilket som är bäst :-(.


Kram Anna

Ninas skrivarlya sa...

Historienörd som jag är så kittlas jag mest av alternativ 3. :) Det är jag nyfiken på att läsa om. :)

Kram

Mes rêves blancs sa...

Hej Frida!

Grattis till inlägg 800 =) Jag röstar ocksâ pâ alternativ 3, verkar väldigt mysigt pâ nâgot sätt.

kram

FRIDA sa...

Hej!

Tack för era kommentarer. Vad roligt att ni blir sugna på nr. 3, det blir jag också...

Då är det väl bara att sätta fart och skriva. Det är så himla kul att få feedback från sin omgivning, då tror inte jag att man ger upp lika lätt.

Kram Frida