fredag 8 oktober 2010

Det var väl det jag visste...

Ni får verkligen ursäkta mitt otroligt dåliga bloggande. Jag tror att jag snart måste ändra inriktning på den här bloggen för väldigt ofta känns det som att det handlar om vilken sjukdom jag har.

I vilket fall har jag i veckan fått lite tråkiga nyheter angående min hälsa. Jag har länge känt på mig att någonting är fel eftersom jag är så jäkla trött hela tiden (tro mig, normalt skulle jag skulle kunna skriva betydligt många fler manus än vad jag gör just nu...) och nu har jag fått bekräftat att det är fel på min sköldkörtel. Har inte ännu någon exakt diagnos men jag kommer säkerligen behöva medicinera och kanske operera.

Hoppas att jag efter rätt behandling kan återgå till att känna mig relativt normal... I vilket fall kan jag konstatera att ett liv som författare hade passat mig betydligt bättre än ett liv som lärare ;-).

Jag tycker rentav att vi ska starta en "rädda-frida-kampanj" och försöka få förlagen att förstå att (förutom det faktum att jag med min kreativitet och produktivitet skulle dra in en jäkla massa pengar) så skulle det dessutom vara en mycket god gärning att ge mig ett kontrakt eftersom jag av hälsoskäl helst sitter hemma och skriver.

Undrar också om jag, vid en ev. sjukskrivning, genom arbetsförmedlingen skulle kunna få något slags tvångspraktikplats som författare hos ett förlag. Vad tror ni, är det möjligt?

8 kommentarer:

Pernilla sa...

Åh gumman! Vad jobbigt för dig! Jag har också utretts för sånt en gång men jag hade inte sköldkörtelproblem. Jag är bara trött ändå tydligen. :( Hoppas du slipper opereras!

Och du. Jag känner samma lika med jobbsituationen. Lärare + trött = dålig kombination.

KRAAAAAAAAAAAAAM och ha en trevlig helg ändå.

Sara sa...

Stackare! Men skönt att få en diagnos kanske? Och rätt hjälp. Krya på dig!

Ninas skrivarlya sa...

Ojdå! Men det positiva med sköldkörteln är att man mår bra sedan när man hittat rätt dos av medicin. Har själv väldigt svängande värden, men inte tillräckligt för att medicinera säger läkaren...

Hoppas du slipper operation så det räcker att medicinera.

Kram!

Unknown sa...

Ojoj det där vet jag hur det är... Symptomen är så obestämbara att det är svårt att veta vad det beror på. Jag som inte har någon sköldkörtel, men äter Levaxin varje dag, kan med rätt dos känna mig bättre till mods, mer samspelt med omgivningen, slippa tunnelseende och darriga händer. Kan ju vara vad som helst om man inte vet!
Det går säkert bra, lycka till!

Annelie sa...

Jag har flera personer i min närhet som har haft problem med sköldkörteln, åt båda hållen. Jag har sett besvären före behandling och bättringen efter. Hoppas att det går snabbt för sig att hitta tillbaka till ditt verkliga jag. Jag vill läsa din bok!

Ta hand om dig och se till att läkarna också gör det!
Kram från mig.

Åsa Hellberg sa...

Jag har också vänner med sköldkörtelproblem, den ena var lite yngre än du när hon fick giftstruma.
Både mår toppen nu!

Kram Åsa

Anonym sa...

Hej!

Det här med sköldkörtelproblem är väldigt vanligt, och kan tydligen utlösas av stress... Äter själv medicin för den sedan flera år, och fördelen med att få diagnosen fastställd är att du kommer att bli så mycket piggare om du börjar äta medicin!
Hoppas allt ordnar sig!
KRAM!

Maria sa...

Hej.
Hoppas allt är bra med dig.

Jag har startat en ny blogg som lite motivation, läs gärna och har du några roliga recept som ni kört på så kan du väl maila dem till mig. T.ex. på pannkakor och knäckebröd och kanske även någon efterrätt. Hade varit snällt. Imorgon har det gått en vecka, får se vad vågen säger då! Kramar