fredag 25 februari 2011

Jeans

Jag blir så arg när jag läser om Levi's nya jeanskampanj som passar "alla typer".

Då jag bodde i London arbetade jag för Levis och jag anser mig därför vara lite av en expert. Levi's brukar alltid ha en eller två modeller som funkar för "vanliga tjejer" (dvs vi som inte är heroine chic), de senaste jag minns är 525 och 529, båda schysta bootcut-modeller med lite stretch som de flesta kan ha.

För några månader sedan bestämde jag mig för att gå till en butik och prova de nya modellerna som ska vara gjorda för att passa alla kroppsformer. Jag anser inte att min kroppstyp på något sätt är abnorm, snarare är jag ganska normalkurvig och pendlar mellan storlek 38 och 40 beroende på märke och modell. Döm därför om min förvåning då jag insåg att Curve ID-jeansen satt otroligt dåligt och var riktigt obekväma. Det var helt omöjligt att hitta ett par som blev bra och då jag frågade expediten om jag inte istället kunde testa deras vanlig "tjej-jeans" fick jag veta att de alla slutat att produceras till förmån för Curve ID.

Ahrg! Hur tänker de egentligen? Jag hatar då produkter inte uppfyller vad som utlovas! Det finns ju inget som får en att känna sig så nere som när man står i en provhytt och provar illasittande jeans! Ge oss 525 och 529 tillbaka!


Har någon av er provat Curve ID?

3 kommentarer:

Annika, Bokplantan sa...

Det få mig att tänka på när jag provade jeans på Ginatricot för ett par år sedan. Knappt största storleken kunde jag tränga mig i. Och jag har en fullt hälsosam vikt!

Malin sa...

Det här med att prova jeans överlag är ett störmoment, tycker jag. Uh. När jag väl hittat ett par som passar sliter jag dem med livet och gråter lite lätt när de går sönder, för de gör de ju när man använder dem dag ut och nästan dag in. Plånboksvänligt beteende dock. Men det är väl knappast vad jeanstillverkarna eftersträvar!

FRIDA sa...

Det är nästan aldrig kul att prova jeans och jag fattar inte varför det ska vara så himla svårt att göra byxor som sitter snyggt.

Jag är likadan, hitta jag ett par favoriter så bär jag dem tills det knappt finns något kvar!

Kram Frida