torsdag 2 juni 2011

Behind the scenes

Okej, nu känner jag mig tillräckligt samlad för att göra ett försök att berätta vad det är som har pågått den senaste tiden!

I början av maj blev jag "färdig" med mitt senaste manus "Charlotte Hassel" och skickade ut det till olika förlag som jag tidigare varit i kontakt med angående andra alster.

Ungefär två veckor efter detta, den 20 maj, var jag ute på lite lunch-shopping när telefonen ringde. Jag stod i kö på Hemtex för att köpa babylakan och var aningen disträ när jag svarade.

Samtalet kom från Eva Fallenius på Frank förlag och hon ville att jag skulle berätta lite mer om bakgrunden till min nya bok! Efter ett mycket trevligt samtal (vem gillar inte att prata om sina manus? ;-)) lovade Eva att hon skulle ta sig en extra titt på "Charlotte Hassel" under helgen och höra av sig igen i början på nästa vecka.

Trots att jag hade tur med att väntan blev ovanligt kort för den här typen av sammanhang kan jag lova att jag ändå gick som på nålar hela helgen och när Eva ringde på tisdagen och sa att hon fortfarande var intresserad kunde jag knappt tro att det var sant.

Kommande vecka ägnade vi åt att skissa på lanseringsplaner, diskutera omslag och skriva kontrakt. Allting har gått otroligt snabbt, men det passar mig alldeles utmärkt eftersom jag gillar när saker händer. Dessutom har jag väntat på den här chansen ett bra tag nu och är mer än redo!

Eva och jag har varit i kontakt redan tidigare då hon var den förläggare på Forum som läste mina deckarmanus och det känns helt rätt att komma ut på hennes nya förlag Frank.


Det var nog allt just nu, men jag lovar att fortsätta berätta om allting som händer och undrar ni något är det bara att fråga!

6 kommentarer:

Therese sa...

Så himla härligt! Åh, det ska bli så kul att få läsa nya boken när den kommer ut! Är så otroligt glad för att det äntligen blev din tur!! KRAM!

Nelin sa...

Grattis! Vad roligt att du äntligen fått ditt kontrakt. Jag kommer definitivt läsa! Jag är nyfiken hur det kommer bli med resten av dina manus, du har ju några på lager. Finns det några tankar kring att komma tillbaka till dem eller känner du mer för att skriva nya färska manus?

Anonym sa...

Jag har läst din blogg till och från de senaste åren och försökt ge peppande kommentarer ibland, och alltid gett tummarna för att du ska lyckas få en bok utgiven. Och nu äntligen! Stort grattis!

mads sa...

Hurra! Jag ser fram emot att få läsa din bok (och sälja mängder av den i pocket) :) Grattis!

Anonym sa...

I inlägget ovan försökte jag gratulera dig, men råkade skriva "gett tummarna" istället för "hållit tummarna". Suck. Jag har också drömt om att bli författare, men det är tydligt vem av oss som verkligen är en.

FRIDA sa...

Tack alla ;-).


Kram Frida