torsdag 16 juni 2011

En god och en dålig nyhet

Den dåliga nyheten:
Av någon anledning ligger min mailsajt nere och jag inser med ens hur otroligt beroende jag är av min mail. Jag skulle vilja säga att jag bara kollar den ett par gånger om dagen, men ska jag vara helt ärlig loggar jag förmodligen in ett tjugotal gånger.

Ahh! Vad är det som har hänt? Gmail, vad sysslar ni med? Jag känner mig otroligt handikappad när jag inte kommer åt mina grejer.

Ja ja. Jag får väl ta lite ledigt från just den delen av mitt liv. Ett par timmar utan min mail kan väl inte vara hela världen.


Den goda nyheten:
Min TV har hittat hem och jag är sååå glad. Efter många telefonsamtal fick jag till slut tag på en mycket trevlig dam på Postens kundtjänst som föreslog att jag skulle ringa mitt vanliga utlämningsställe och höra om de hade ett paket som liknade mitt men som inte hade registrerats, och kan ni tänka er, bara ett par kvarter bort stod min TV och väntade på mig! Som om detta inte vore nog fick jag dessutom lov att hämta ut den trots att jag inte hade någon avi. Lycka är total!

1 kommentar:

Anitha Östlund Meijer sa...

Blogspot som förut varit så perfekt börjar te sig mer och mer ostadigt, men flytta? Nja...inte riktigt än. När det blir så här struligt blir livet extra jobbigt och man inser var beroende man blivit av internet och bloggande.
Visst är det roligt när något bara löser sig, och att det dessutom står serviceminded personal bakom disken.
Själv har jag med förtvivlan insett att vi antingen fått sork i landen, eller mullvad.
Vår granne berättade att den förra husägaren träffat på mullvadar, och de vill jag också göra.
Det är urrigt ute och målandet uteblev från schemat när vi kände kylan nu ikväll.
Ha det gott