fredag 3 juni 2011

Nostalgi

Sommaren 2008 skickade jag iväg mitt allra första manus, "Stormnatt", till tre förlag och en av personerna som mottog och läste min deckare är numera min förläggare.

Tänk att det skulle ta nästan tre år innan jag fick bokkontrakt! I retrospektiv känns det inte så farligt länge, men stunderna då jag varit beredd att ge upp har varit många. Dock kan man ju inte ge upp sin dröm, det går bara inte. Vill man verkligen något måste man fortsätta kämpa. Ursäkta mig om jag låter pretentiös, men är inte det självaste meningen med livet ;-)?





5 kommentarer:

Åsa Hellberg sa...

Det är så kul, Frida. Hurra!

Jenny Forsberg sa...

Lite sent, men jag måste ändå få instämma i kören: grattis! Såååå kul att du är antagen! :-)

Anonym sa...

Kul! Så vad händer nu? Ska du skriva om? Rätta? Korra? När kommer boken ut? Ska du på bokmässan.
Hälsningar

Lotta-den nyfikna

FRIDA sa...

Hej!

Tack så mycket ;-)!

Jag lovar att det kommer mer info när jag vet, men som det ser ut nu kommer boken i oktober. Ska ev. till bokmässan ;-).

Kram Frida

Duktiga Tjejen sa...

Har du tips till en novis som jag son alldeles strax ska skicka in mitt första bokmanus till förlag? Skicka till tre olika åt gången har jag hört? Jag vågar knappt börja skicka, är lite rädd för nej .. ;) Så himla kul för dig att bli utgiven!