onsdag 11 januari 2012

Dessa bebisar

Bebisar verkar ha noll respekt för den kreativa processen.

När jag som bäst sitter och arbetar kommer det ett tjut från dottern som sitter och sprattlar i sin gåstol.

- Mamma, jag kan nästan gå nu, men du måste knuffa på lite, annars kommer jag ingenstans.
- Men lilla gumman, Mamma har inte tid, hon försöker skriva en jättebra bok.
- Och det skulle vara viktigare än att knuffa på min gåstol?
- Vad bra att du förstår det!
- Ha ha ha. Sucker! Nu behöver jag inte längre en knuff, nu måste du köra runt mig i minst tio minuter i sträck. Det är ditt straff för att du inte genast gjorde som jag sa.
- Och om jag låter bli?
- Då blir det gallskrik. Du kan ju alltid försöka skriva den där boken samtidigt som jag tjuter, det blir säkert jättebra.


Tilda in action.

2 kommentarer:

Kära Syster sa...

Haha, låter underbart! Frustrerande, men underbart.

/A

FRIDA sa...

Det är ganska roligt. Undra hur det kommer påverka boken.

Kram Frida