onsdag 15 februari 2012

Middag hos Hannah & Amanda

Nu har jag sett premiäravsnittet av Middag hos Hannah och Amanda.


Jag tycker absolut att programmet var underhållande. Här kommer några tankar:

* Jag gillar att man i första delen får se hur maten lagas och avsnittet känns lagom långt och detaljrikt. Dock hade jag gärna velat se en återanknytning till maten senare i programmet (typ: vad tyckte ni om lammet?, eller åh vad god efterrätten blev).

* Jag tycker det är kul att H & A byter om inför middagen. Kanske hade det varit ännu mer underhållande om man fick se när de fixade sig och om de pratade lite mer om gästerna och vilken relation de har till dem.

* Både Hannah och Amanda är jätteduktiga och intressanta att lyssna på (det märks att de är lite nervösa i början, men det är väl inte så konstigt).

* Jag tycker att frågorna de ställer är intressanta och skapar roliga diskussioner.

* Miljön och atmosfären är trevlig och mysig och vilsam att befinna sig i.

* Självklart är det också kul med så intressanta gäster som Läckberg och Bodström!


Programmet får helt klart godkänt och jag ser fram emot nästa avsnitt!

Någon mer som sett det? Vad tyckte ni?

2 kommentarer:

Anne Jonsson sa...

Såg det tyvärr inte men det låter som om jag skulle vilja se det. Måste kika nästa vecka.
Jag gillar Sveriges Mästerkock...vanligt folk som lagar helt otroligt läcker mat. Och man får så fina tips..
Jag tycker titeln på din blogg är så bra . författardrömmar...det är precis vad jag också har...

FRIDA sa...

Hej Anne!


Programmet ligger på nätet så du kan titta när du vill.

Jag har faktiskt inte tittat på Sveriges mästerkock, men brukar gilla matlagningsprogram så det kanske jag borde...

Tack! Ja, frågan är bara hur länge jag kan behålla namnet. När blir man författare på riktigt ;-)?


Kram Frida