måndag 23 april 2012

Storstädning

När jag är färdig med ett stort projekt brukar jag försöka ägna lite tid åt att städa. Dels behöver jag komma ifatt med alla de saker som jag försakat, dels behöver hjärnan få vila.

I förra veckan skickade jag in mitt manus till sättning. Detta innebär att manuset görs om till "bokformat". När manuset går till sättning ska det i princip vara färdig. Dock är det alltid bra med några extra genomläsningar eftersom man absolut ser texten på ett nytt sätt då den hamnat i ett nytt format.

Efter ett par dagars vila har jag i dag således storstädat. Gud vad skönt det känns. Jag tror t.ex. inte att vår toalett skurats sedan i julas. Man måste ju prioritera, annars blir det inga böcker skrivna. 

I eftermiddag tar vi nog en lång promenad, men innan dess ska jag göra en barnmatslasagne. Vad gör ni i dag?

Inga kommentarer: