torsdag 31 maj 2012

Hatkärlek

Nu har jag bestämt mig. På lördag börjar jag med Dr Jungers 7-dagars-detox. Vill ni får ni gärna hänga på, jag postar alla recept samt rapporter om hur det går här på bloggen.

Dr Jungers teorier bygger på att vi stoppar i oss massor av saker som gör det svårt för kroppen att ta hand om sig själv och han menar att en detox kan hjälpa kroppen att återfå förmågan att självläka.

Jag som ofta är förkyld, täppt i näsa, mycket trött och har huvudvärk tycker att detta låter väldigt lovande. Generellt har jag svårt för att äta lite, men Dr Jungers detox är ganska snäll och man får lov att smaska på nötter och grönsaker mellan målen (om man inte är ute efter att gå ner i vikt förstås).

Jag har tidigare läst om hans detox-program på Gwyneth Paltrows bloggGwyneth har jag förresten en väldig hatkärlek till. Kanske beror det på att hon ligger etta på in makes frikort, eller bara att hon verkar så irriterande lycklig.

Läste ni reportaget om Gwyneth som skulle visa hur "vanlig" hon är? Det var så underhållande när hon berättade om en dag i sitt liv. "Jag vaknar och äter en lång, skön frukost. Klockan 10 kommer min make-up-artist och då inser jag att jag glömt lägga en ansiktsmask. Oh oh! Innan jag går för att hämta barnen från skolan upptäcker jag att vi har slut på organiska muffins, men som tur är har jag alla ingredienserna hemma och slänger snabbt ihop en smet. Puh! Vilken tur. Krisen är över." 

Samtidig verkar ju Gwyneth så genomgod, hälsosam och harmonisk och det är just det som jag hoppas uppnå med min detox. Vi får väl se hur det går!



1 kommentar:

Skrivarstudio ordOide' sa...

spännande! Jag har också funderat på detox men aldrig blivit färdig! Följer din kur med spänning och satsar kanske på en egen sedan!