onsdag 16 maj 2012

Jag väntar under mossan

I dag släpps Amanda Hellbergs ungdomsroman "Jag väntar under mossan". Jag tycker att den verkar riktigt härlig, just en sådan bok som jag själv önskar att jag hade skrivit.

Jag tror jag ska köpa boken så att jag kan läsa den för min dotter när hon blir äldre, bland annat eftersom hon heter samma sak som bokens huvudkaraktär. Och när jag sitter där, om åtta, nio år, och läser högt kommer jag kanske kunna säga att jag "känner" författare till boken. Och när Tilda då undrar om huvudkaraktären är döpt efter henne kommer jag nog att mumla lite och sedan säga "det är möjligt".


2 kommentarer:

Amanda sa...

Hihi, fint inlägg! "Ja lilla Tilda, allt är möjligt!" ; )

FRIDA sa...

Det blir kanske inte första gången som en mor förvränger sanningen en aning ;).


Kram Frida