torsdag 7 juni 2012

Dag 4 och 5

Jag ligger lite efter med rapportering om detoxen så här kommer det:

Dag 4 och 5 har gått mycket bra. Jag är mer eller mindre van vid morgonfastan och soppmiddagen och tänker inte särskilt mycket på dem. Det svåraste är nog att motionera, som man tydligen ska göra. Jag har inte jättemycket ork och kraft att träna men har lyckats gå ett par långa promenader.

Nu börjar jag fundera på om jag ska behålla delar av detoxen i mitt vardagsliv och t.ex. börja morgonen med ett glas vatten och sedan ta en smoothie till frukost. Det känns i alla fall mycket konstigt att återgå till gamla kostvanor och jag kommer nog ändra hur jag äter en hel del.

Höjdpunkter: att hungern inte påverkar mig så mycket som jag trodde
Besvikelser: svårt att få grönsaksoppor att bli goda utan smör, buljong och grädde
Cravings: inte så starka längre

Inga kommentarer: