måndag 5 november 2012

47 000!

Trots mycket annat som händer har jag lyckats komma igång med skrivprocessen till min nästa bok.

Eftersom det blir första delen i en serie har förarbetet tagit mer tid än vanligt då jag skrivit synopsis och planerat för tre böcker samtidigt (till att börja med, serien kan eventuellt bli längre än så).

Skrivandet går relativt bra. Det känns alltid lite skakigt i början då man ska hitta rätt ton, men mitt bästa tips är att inte tänka så mycket utan bara skriva. Allting kan redigeras i ett senare skede, men kommer man inte igång kan det heller aldrig bli någon bok...

Hittills har jag skrivit ca. 47 000 tecken, vilket är bra med tanke på att en vild och galen valp gör sitt bästa för att äta upp mina anteckningar och sabotera på annat vis. 

Jag har även en del andra STORA nyheter på gång, men de får jag dessvärre inte berätta om ännu.





10 kommentarer:

Åsa Hellberg sa...

Men vilken sötnos!

Anonym sa...

Näää... har du skaffat hund! Så söt!

Therese sa...

Vilken sötnos!! Är det föräldrarnas som du passar? Heja boken (böckerna)! Så skönt att komma igång, hoppas det flyter på fint nu!

KRAM!
/T

Sandra sa...

Åh vad spännande med en ny bok - en hel serie dessutom!! Heja heja!!

Och sötaste hunden, klart att den måste läsa (och smaka) på nya boken!!

Ha en fin dag!

Anonym sa...

Bra jobbat! Pratade om din bok CH med en släkting i helgen som fullkomligt älskade den. Nu har hon fått låna Den vita frun också.
Men vilken underbar, om än busig valp!
Kram, Stina

FRIDA sa...

Hej Åsa!

Jag antar det, men väldigt busig ;-).


kram Frida

FRIDA sa...

Hej Karina!


Nej, det är mina föräldrars.

kram F

FRIDA sa...

Hej Therese!

Ja, jag åker hem till dem och skriver och är då samtidigt valpvakt.


kram

FRIDA sa...

Hej Sandra!

Vad roligt att du tycker det. Tack!

kram

FRIDA sa...

Hej Stina!


Vad roligt! Tack och kram ;-)