söndag 28 september 2008

Utmanad av skrivarmamma!

Jag har blivit utmanad av skrivarmamma!


1)Tre saker om dig själv som du är stolt över:
Oj. Jag är stolt över att jag är driftig, kreativ och envis.

2)Som vän är du?
Lojal, stödjande och rolig (hoppas jag i alla fall).

3)Är du bra på?
Jag är bra på att hitta på saker, få saker gjorda, organisera och skriva.

4)Är du avundsjuk?
Absolut. För ett tag sedan såg jag en intervju med Nina från Cardigans där hon berättade att hon drivs av avundsjuka. Det kändes bra att veta att jag inte är ensam ;-). Jag är helt klart en tävlingsmänniska vilket innebär att jag vill vara bäst.

5)Öl och pilkastning eller discomusik och dans?
Om jag måste välja, discomusik och dans.

6)Tränar du? Isåfall vad och hur ofta?
Ja, eh, jag går till bussen, går mellan köket och vardagsrummet och på jobbet går jag en hel del mellan olika klassrum. Usch, det här låter inte särskilt bra. Jag ska börja träna, så fort jag får tid…

7)Det första du gör på morgonen?
Går in i badrummet och tvättar ansiktet.

8)Hemlig "förälskelse"(typ nån skådis eller annant oskyldigt)
Jake Gyllenhaal och Mark Ruffalo.

9)Pratar du med dig själv?
Ja, konstant. Det är ett måste för att jag ska kunna ordna mina tankar.

10)Mest märkbara tantvarning?(om finns)
Oh nej, absolut inte!

11)Vad skulle du vilja göra mer på din fria tid?
Jag måste väl säga träna…

12)Något nytt projekt på G i snar framtid?
Jag har alltid minst ett stort projekt på G, om det inte är att flytta (vilket det ofta är) så är det att skriva, åka på semester, möblera om, ordna en fest eller liknande. Just nu är det att få Stormnatt utgiven, och om inte det går att skriva färdigt min andra roman och få den utgiven.

13)Nåt som du SKULLE VILJA göra, men som aldrig får tillfälle, tid, råd med?
Resa mer och hälsa på alla som vi så gärna vill hälsa på. På vår önskelista står: 1. åka till London och hälsa på våra vänner S och M, 2. Åka till Madrid och hälsa på makens släktingar, 3. åka till Los Angeles och hälsa på makens syskon, 4. åka till Mexiko och hälsa på makens familj, 5. åka till New York och hälsa på makens släktingar, 6. åka till Thailand, bara för vår egen skull.

14)Det bästa med att ha barn(om du har):
Jag har haft en katt. Det var fint.

15)Är du pinsam ibland? När?
Säkert, särskilt när jag var yngre. Fast nu skäms jag nog oftare för vad andra gör eftersom jag bryr mig alldeles för mycket om vad främlingar tror och tycker.

16)Person som du avskydde i skolan?
Alla elakingarna. Fast de flesta verka ha fått vad de förtjänar ;-)

17)Hångel på första dejten?
Oj, har inte dejtat sedan 90-talet. Ehh, nja?

18)Din bästa killkompis(om ej nu, sen förr)
Har aldrig haft någon riktigt bra killkompis med undantag för de uppenbara, min man och min bror.

19)Vad gör du på helgerna?
Just nu: håller på med flytten.

20)Livsdröm?
Att min familj och mina vänner är friska och lyckliga, att jag får ge ut en bok och att jag vinner ett triathlon (nu måste jag verkligen sätta igång och träna).

7 kommentarer:

Anonym sa...

Vet vad du menar. Det fanns många elakingar under min skoltid också. Det är lustigt att de värsta är de som verkligen är på botten nu. Då hade de makt och kunde bete sig hur som helst men nu är de ingenting.

Lilla My

Anonym sa...

Vad handlar din andra roman om? Är det också en deckare eller?

J

marlan sa...

Hoppla, här hoppar jag in och är lite utomämnes till inlägget. Angående besöksräknare: jag tror inte det finns någon sådan att sätta upppå blogspot. Det jag har gjort är att hämta en tracker från http://extremetracking.com, satt upp den på min sida med hjälp av en gadget för html/javascript.
Det finns säkert flera andra möjligheter till att få just den besöksräknare du vill ha. Den jag har visar ju en massa annat mer än bara hur många besökare jag har.

Pernilla sa...

KUL att du antog utmaningen! Tack! Blev nyfiken, varifrån kommer din make? Det var för mycket spansktalande ställen för att jag inte skulle bli nyfiken..

FRIDA sa...

Tack Marlan! Ska prova det, hade varit kul att se hur många bloggbesökare man har.

FRIDA sa...

Skrivarmamma,

Min make kommer från Mexiko. Vi träffades i London när vi båda jobbade/pluggade där! The rest is history...

Anonym sa...

Haha. Ingen tantvarning. Frida, du är vuxnare än många i din ålder. Jag skulle vilja säga det faktumet att du föredrar tystnad framför musik och att du aldrig är ute i svängarna längre är en tantvarning om något. ;) Fast kanske har fått fel för mig?