måndag 27 oktober 2008

Detta har hänt...



För er som inte följt min blogg från början kommer här en snabb repris:

1. Jag har skrivit färdigt mitt bokmanus "Stormnatt".

2. Jag har låtit en utvald skara läsa min bok för att få feedback och sedan redigerat, redigerat, redigerat.

3. Jag har pysslat och knåpat ihop manus och brev till förlag.

4. Jag har skickat mitt manus och fått svar från ett förlag som är intresserade av mig. Förlaget har gett mig ett fantastiskt utlåtande och bett mig skriva färdigt min andra bok "Stormhav" så att de kan få läsa manuset till den. Just nu jobbar jag som en galning för att få färdigt mitt andra manus så fort som möjligt!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Håller tummarna för dig och är så nyfiken på det Du har skrivit!

Anonym sa...

Vad flitig du verkar vara - härligt att se!
Lycka till!

https://tinwoe168.blogspot.com

Mina projekt sa...

Nu har jag suttit å läst om ditt skrivande och säger bara en sak: jag är avundsjuk!!! Har själv författardrömmar och skriver massor. Jag kommer att följa din blogg och håller tummarna för att du får din bok utgiven!

/Karina

Anonym sa...

Hej Frida!
I dag var det bloggtema i en av gratistidningarna. En av de viktigaste sakerna var att ha roliga bilder och hellre skriva lite varje dag än mycket då och då. Jag antar att det innebär att Du redan gör allt rätt. Din blogg är jättebra tycker jag!:) Kram! M

FRIDA sa...

Hej emm, Eva och du från "mina projekt" med en fantastiskt spännande garderob!

Tack för era kommentarer. Jag just nu är jag verkligen flitigt. Jag skriver som en galning och låter min man ta hand om allting annat (mat, tävtt, städning osv.)

Det känns skönt att jag börjar närma mig slutfasen nu. Jag längtar verkligen efter att kunna börja läsa och redigera!


Fortsätt håll tummarna!

Kram Frida