fredag 10 oktober 2008

Har ni några förslag?


Idag är jag verkligen ur form. Jag har ont i huvudet, känner mig febrig och är svullen i halsen. Alldeles strax ska jag gå och lägga mig, men först vill jag be om råd.

Igår började jag skriva på Stormhav igen och jag tänker i första hand satsa på att den ska bli färdig. Jag kommer dock skicka Stormnatt till andra förlag och undrar om ni har några tips, gärna på små och/eller modiga förlag som kan vara intresserade av litteratur som avviker från normen.

Vilka förlag har ni koll på? Let me know.

PS. Idag var jag inne i en bokhandel och ungefär en gång i minuten frågade någon efter något av Le Clézio. Undra om längtan efter att vara kulturbevandrad är ett typiskt svenskt fenomen eller om det är såhär i bokhandlar över hela världen idag? DS.

Inga kommentarer: