torsdag 2 oktober 2008

Shoppingsug och desperation


När hösten kommer blir jag alltid shoppingsugen. Det finns så mycket nytt och fint att köpa. Jag har varit väldigt duktig den här sommaren och i princip inte handlat några kläder alls, mest pga vår flytt som kostat rätt mycket och vår höjda levnadskostnad. Min man kommer dock att bli färdig med sin utbildning under det här läsåret och snart har vi förhoppningsvis två inkomster!

I vilket fall hade jag gärna handlat någon snygg höstkjol, en fin kofta och kanske ett par nya skor. Nej, jag ska försöka låta bli, men visst blir man sugen när man ser alla reklamfilmer.

Jag läste en kommentar på skrivarmammas blogg av någon som jobbar på förlag och han bjöd på lite statistik över hur många debutanter som ges ut varje år. Det är ju inte precis några fantastiska siffror, chansen verkar vara lika stor som att vinna på lotto...


Jag ska försöka jobba upp mod nog att ringa till förlaget och höra vad som händer. Kanske gör jag detta imorgon, eller nästa vecka... Jag har även funderat på att bara åka dit och poppa upp på deras kontor för att marknadsföra mig själv. Jag har tidigare erfarenhet av "egenbokade intervjuer" då jag ringt och bett att få komma och presentera mig. Jag har även funderat på att uppvakta förlaget med blommor eller liknande. T.ex. vet jag att Kate Winslet gjorde detta med James Cameron när hon ville få rollen i "Titanic". Hon skickade honom en ros med ett kort där det stod "I am your Rose" (Rose var namnet på karaktären hon ville spela, om någon missat det). Kanske borde jag skicka en svartvit tårta formad som en ko till förlagschefen och skriva "jag är er nya kassako" på. Eller varför inte maila en länk till min eminenta blogg till förlaget så att de förstår hur jag lider.

Har ni några andra tips? JAG BEHÖVER HJÄLP!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Kanske är det, trots all förtvivlan det skulle orsaka på håll och kanter, dags att avslöja att du är Björn Ranelids oäkta dotter?
Kram/Du vet vem!

Anonym sa...

Kan du itne försöka komma med i en dokusåpa? Det brukar hjälpa, se bara på Carolina Gynning och Linda Rosing (kanske inte jätteroliga exempel, men deras medverkan har öppnat upp för nya möjligheter i deras respektive karriärer).

Rasmus

Pernilla sa...

Jag röstar för tårtan! Kassakon. Den var för go!