söndag 5 oktober 2008

Stormhav

Oj vad roligt det var att skriva baksidetexter. Här kommer en till Stormhav som inte ens är färdigskriven. Kan inget förlag besöka min blogg och ge mig ett kontrakt baserat på mina baksidetexter? Det hade varit en smidig lösning för både mig och er, för jag kommer nämligen aldrig att ge mig ;-)! Zadie Smith skickade bara in ett utkast till White Teeth och det gick ju hem...

Det allra roligaste med Stormhav är nog hur karaktärerna utvecklas. Det kommer hända en hel del faktiskt, bl.a. förändras Fredrikas relation till kollegan Farid. Mer än så vägrar jag att avslöja...he he he.


BAKSIDETEXT - STORMHAV

”När en 13-årig pojke försvinner spårlöst sätts Fredrika Storm på fallet. Fredrika misstänkter att någon i pojkens familj har med saken att göra, men när ytterligare en tonåring försvinner pekar alla spår åt ett annat håll. Finns det någon koppling mellan pojkarna? Vart har de tagit vägen och vet någon var de befinner sig? Det visar sig att sanningen är grymmare än Fredrika Storm någonsin kunnat tro…”

Inga kommentarer: