måndag 6 oktober 2008

Utmanad av Stina


Jag håller med Stina. Lund har också en ganska trevlig kvällshimmel.

Nu blir jag snart galen av väntan. Det allra värsta är att jag inte vågar börja skriva förrän jag vet hur det går med förlaget. Om de säger "ja" kommer jag genast börja skriva på Stormhav, men om de säger "nej" kommer jag istället börja skriva på min kärleksroman. När jag väl börjar skriva på en bok går jag helt in i den processen och lägger allt annat i mitt liv på is. Jag skriver maniskt kvällar och helger, det krävs för att jag ska kunna behålla fokus samtidigt som jag måste göra annat jobbigt som att klä på mig, gå och arbeta, städa, betala räkningar osv. Jag brukar vara tvungen att prioritera bort sociala sammanhang eftersom jag måste klara av jobbet (och de resterande timmarna i veckan behöver jag till att skriva). Min stackars man måste hur jag försvinner in i en kreativ koma där jag bara sitter framför datorn och knappt pratar med honom. Gud vad jag drömmer om att en dag kunna sitta och skriva på dagarna och sedan ha ett normalt liv på kvällar och helger!


Snälla, snälla, snälla förlag. Ge mig en chans, ni kommer inte bli besvikna.

BILD: Tagen från vår balkong igår.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hmmm, låter ungefär som hur jag är när jag målar. Tid och rum slutar att existera och när man väl har börjat på något så vill man ju slutföra det...

Johnny