lördag 18 oktober 2008

Vision Board


Jag har en vision board som jag började sätta ihop i somras. En vision board är en anslagstavla eller vägg där man samlar sina drömmar. Tanken är att "visionstavlan" ska hjälpa en att fokusera på sina drömmar och mål.

Jag har redan kunnat ta bort några mål från min tavla (sälja vår gamla lägenhet och hitta ett nytt hem där vi trivs bättre). Gissa vilket som är mitt största och viktigaste mål? Jag har faktiskt sett andra författare som använder sig av den här metoden för att behålla fokus. Vi får väl se om det fungerar ;-)!

I övrigt är jag fortfarande hängig men hoppas få en del skrivet i helgen. Jag är så inne i Stormhav nu att jag drömmer om boken på nätterna, och det är läskigt!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Va lustigt jag använder mig också av en visionboard :-) Har dock inte fått plocka bort något än. :-) Hoppas du kryar på dig. Ha en bra helg

FRIDA sa...

Hej Maria2!

Ja, tanken är faktiskt inte så dum. Det är ett bra sätt att påminna sig själv om vad man vill i livet.

Tack, hoppas att du också får en bra helg!

Kram Frida

Andrummen sa...

Hej fin blogg du har...jag ha rockså ett Vision board på mitt kylskåp o det är så positivt o se sina drömmar o bli påmind varje dag..en har redan inträffat..hoppas det går bra m ditt skrivande, lycka till//Sanna