måndag 24 november 2008

Boklek!


- Ja!, ropar ni högt. Vi vill också leka bokleken!


Så här gör man: (Gör det ni med!)

1. Ryck närmaste bok i din omgivning.
2. Slå upp sidan 56.
3. Leta upp den sjunde meningen på den sidan.
4. Posta meningen i din blogg tillsammans med dessa instruktioner.
5. Lägg gärna till bokens titel och författare.


"Och det slog honom att han hade ärvt sin undfallenhet av modern." (Brott av Karin Fossum).

Får jag göra en till? Ja, det måste jag ju nästan.

"Det var som fan, hann hon tänka, innan hon kastade sig på telefonen och bad Inger koppla henne till polisen i Eslöv." (Stormhav av Frida PS).


Tack Stina! Det var en väldigt rolig lek. Lek den ni med!

9 kommentarer:

Anonym sa...

"Slottet var befolkat långt utöver detta tal; det var ett "Ålderdomligt Skydd" i första hand, men det var ej ett restupplag.

"Boken om Blanche och Marie" av P-O Enquist

Pernilla sa...

Jag vill göra den på riktigt hemma ikväll. För här blev det:

Den måste genomföras på ett lyhört sätt, utan att orsaka skador på Verksamheten, för Kunderna, Användarna eller förtroendet för IT.

(itSMF ledning och styrning av IT-Tjänster).

Och det var boken som använde stora boktstäver på Användarna etc. Inte jag.

FRIDA sa...

Oj vilken skillnad!

Egentligen vill jag gräva fram en favoritbok och hitta en mening som jag tycker särskilt mycket om, men det är väl emot reglerna?

Kram Frida

Anonym sa...

Här kommer ett till:
"I detta val av förhållningssätt till "livet" menar Frankl att människan har möjlighet att välja sin egen framtid."

Ur "Höjdhoppare" av Stefan Holm.

Det här var ju kul! Snart kommer det fler.
Kram M

Anonym sa...

"Siden forslades västerut medan guld, silver och ull fördes österut"

Ur "Bokhandlaren i Kabul" av Åsne Seierstad

Kram igen M

Anonym sa...

Det här är så roligt att jag inte kan sluta!

"Runt halsen på var och en hade Anthony knutit en trasig strumpa."

(Dödsbudet av Wilhelm Agrell)

/Frida

Anonym sa...

"Där fanns en nigger som heter Bob, och han hade fått tag på en vedflotte som hans husbonde inte visste om, och jag köpte den av honom och sa åt honom att han fick ta dom där trettiofem dollrarna när årsslutet kom, men så stal någon den där vedflotten samma natt, och nästa dag sa den enbente niggern att banken hade gjort bankrutt."

Ur "Huckleberry Finn" av Mark Twain, utgiven 1971 av Tidens förlag.

Vilken lång mening va? Undrar om uttrycken i den skulle fått passera i dag?

Mina projekt sa...

Det var förresten exakt en sån här hon hade i munnen, sa han och syftade på pålägget.

Meningen kommer från min historia "Tittskåpet".

kram
Karina!

Pernilla sa...

Gud vad deth är var roligt! Jag måste göra den i bloggen!